Urgenties

Wachtdienst en Urgenties

Tijdens de week

  • Zo vroeg mogelijk bellen vanaf 9u
  • behandeling na school- of werkuren is niet steeds haalbaar;
  • afwezigheidsattest kan verkregen worden.

+32(0)11 44 71 09

weekends / feest- en brugdagen

9u00 – 18u00 | € 1,50 / min.

+32(0)90 33 99 69

Intra-orale scanner

Wij beschikken over een intra-orale scanner. Wij proberen zoveel mogelijk digitaal te werken. Wat verandert er voor u? Er worden geen afdrukken meer genomen met een afdrukpasta, wat meestal als zeer onaangenaam wordt ervaren door de patiënt. Het afdrukken wordt vervangen door het scannen van de mond. Wij gaan met een soort pen door uw mond en maken een driedimensionale weergave van uw gebit. Die scans worden digitaal verstuurd naar het tandheelkundig labo, waar er met een 3d printer modellen worden gemaakt om het gevraagde werk op te kunnen vervaardigen.

Mondzorgtraject weer van kracht vanaf 2025

Indien u in 2024 niet bij de tandarts bent geweest, zal u in 2025 verhoogd remgeld moeten betalen voor conserverende zorgen.

Enkel telefonisch bereikbaar tijdens aanwezigheid van onze assistente

Tijdens afwezigheid van onze assistente kunnen wij zelf geen telefoonoproepen beantwoorden.  U kan steeds een boodschap achterlaten op ons antwoordapparaat, dan bellen wij u zo snel mogelijk terug. Indien mogelijk, gelieve ons te contacteren tussen 9u en 12u.

Nakomen van afspraken

Een afspraak dient minstens 24 uur op voorhand afgemeld te worden, zodat een andere patiënt met een dringend probleem de vrijgekomen plaats kan innemen. Indien dit niet gebeurt, zal er een ereloon van 50 euro/per uur worden aangerekend.

Controle afspraken om de negen maanden

Omdat onze wachttijd voor behandelingen te lang is , zullen wij controles niet meer inplannen om het half jaar, maar om de negen maanden. Om met het mondzorgtraject in orde te blijven, moet je slechts éénmaal per kalenderjaar naar de tandarts. Dus als je maar één i.pv.  twee ker per kalenderjaar op controle komt, zal je tandartsfactuur niet duurder worden.

Patiëntenstop

Om de kwaliteit van de zorgen te bewaren en de wachttijden te beperken nemen we geen nieuwe patiënten meer aan. Alvast bedankt voor jullie begrip.